Pages

Napuka

Hai assalamualaikum.

Hari ni nak cerita sikit la pasal si napuka ni,
Maklumlah,,lately ni si napuka ni jadi famous..

Asalnya napuka ni dtgnye dari sebuah kampung di Isola.
NAPUKA TERKENAL SEBAB PERANGAI DIA JE...
Napuka ni perasan cantik seolah olah dialah paling cantik dalam kampung tu.
Dia juga merasakan dia layak untuk mendapat anugerah sebagai bukti kecantikan dia tu dan untuk buat semua perempuan kat kampung tu jeles la dengan dia.
Napuka ni juga bijak orang nya.
Pada usia yang muda, beliau telah menguasai pelbagai skill.

Namun pada suatu hari napuka berjalan2 di tepi pantai dan terjumpa sebotol air  minuman.
Dengan rasa ragu-ragu, napuka minum air tersebut.
Akibatnya beberapA kebolehan yang pernah dia kuasai telah hilang seperti kemahiran bertukang dan menanam.
Akan tetapi, napuka masih tidak berputus asa sebaliknya terus berusaha meningkatkan kemahirannya dalam bidang sains. Pada usia 20 tahun, beliau telah menjadi trainee scientist di kampungnya.

Walaubagaimanapun, usia napuka tidak panjang. Akibat kekurangan tenaga pekerja dan kemahiran bercucuk tanam, kampung nya mengalami masalah kekurangan makanan. Seluruh penduduk kampung kebuluran termasuk napuka. Akhirnya napuka pun pergi buat selama-lamanya.
Tinggallah kampungnya sebagai sejarah.

Berikut beberapa gmbar napuka semasa hayatnya dan juga semasa mati,,,
Buat tatapan anda yang baru nk knl dgn napuka ni,,hihhihihihihi..

Pd hri ni bilik kami di tab 3.7 tab 4, gune istilah napuka ni atas bnde2 ngarut je.
Napuka boleh bawa maksud macam2,.lapar, kelakar, mengarut, sengal..napuka blh jd sesiapa je n sape2 pn blh jd napuka.,. semuanya napuka lah,. Hihi,, akhir kata, napuka lah napuka ni,, hihi., bye2 napuka2 semua =)

2 comments:

  1. pffft aku ingatkan apa sey haha u got me T.T

    ReplyDelete
  2. aDEHHH...inilah napuka....NAPUKAnyaaaa!!!!

    ReplyDelete

kindly leave your comments and response here. =)