Pages

Oh My EyE... @.@


Assalamualaikum.,
=)

hari ni ada update lagi... =)

nak share cerita je..

masa 17/11/2012 yang lalu,,
ye, 1 hari sebelum birthday aku..

aku nak keluar pergi kuala krau..
macam biasa lah, dah bersiap semua tu,
tunggu mama balik dari kedai..

ye la, nak keluar mestilah salam parents dulu kan..hehehe
masa menunggu mama aku balik tu,
aku baru teringat yang aku belum titis lens lubricant aku...

so, cepat2 lah aku masuk bilik and capai satu ubat titis dari handbag kakak aku..
masa nak titis tu, aku baru nak check, "eh betul ke ni ubat titik mata tu?"
tapi dah terlambat, aku dah pun tertitis ubat tu ke dalam mata kanan aku..
rupa-rupanya tu ubat kakak aku..
aku pun tak tahu ubat untuk ape..hhaha

and sakitnye....
tak tertahannnnnnnnnnnnn.........
rasa macam perfume masuk dalam mata kot..
*padahal tak pernah pun rase perfume masuk mata*

and aku pun cepat2 pergi cuci mata aku..
aku tanggal contact lens aku, and decide nak pakai speck je ari tuh..

aku tengok kat cermin, merah giler mata aku masa tuh..
tawakal je la tak jadi ape2..
pedih jugak rasa mata time tu..

lepas mama balik dari kedai, aku pun cepat2 gerak keluar pergi jerantut.
laju kot drive time tu.. sebab nak cepat..

dekat jerantut tu, since nak tunggu kawan2 lain sampai, aku pun pergi la hospital dulu..
n dekat hospital tu pulak, aku je kot yang tak macam orang sakit.
boleh je gelak2..
tapi dalam hati cuak giler.. buatnye kena tahan wad ke ape ke...

then masa kat hospital tu, jumpa MA..
then MA tu suruh pergi cuci mata..
tak sure guna apa...macam distilled water je aku tengok..kehkehkeh..

memang pengalaman cuci mata tu tak dapat aku lupa..
nasib baik nurse tu baik..
rasa sakit cuci mate tu, tak adalah pedih sangat,.
macam rasa masukkan air dalam mata je..

after that, doktor suruh ambil ubat...
n aku pun boleh la keluar dengan lega hari tu.. =)

alhamdulillah.
Allah masih lagi bagi peluang untuk aku rasa nikmat mata ni..
untuk kawan2 semua,
hati2 masa titiskan ubat kat mata kita k.

kita bukannya bernasib baik sepanjang masa kan..

ape2 pun, thanks for reading post yang panjang ni k..

assalamualaikum.. =)

p/s : tak ada sape pun dalam family aku yang tahu pasal ni..kawan2 terdekat n korang yang bace post ni je lah yang tahu tau..ni rahsia kita k..hehe =)

No comments:

Post a Comment

kindly leave your comments and response here. =)