Pages

Tutup ke Biarkan....

Assalamualaikum.,

Entry kali ni pendek je kot..hehe..

Alkisah suatu pagi tu...
Time tu sedang bersiap siap la nak pergi kelas pukul 9 pagi...
Macam biase la kan budak pharmacy mestila kelas awal an..

So seperti biase sedang susun2 barang2 yg nak guna hari tu,.
Aku pun amik la bekas2 contact lens.. ye la,,nak basuh kan..

So cerita dye time kat toilet tu...
Aku basuh la bekas contact lens tu kat sinki..
N time tu tangan aku memang penuh la dgn bekas contact lens tu.. time tu aku basuh dua bekas rasanya.

Bila dah siap basuh tu aku pun nak tolak la paip tu nak tutup air kan...
Paip tu pulak dah loose... so kalau terlebih tolak, air dye pun menitik lagi la...
Tapj x banyak.. so sbb tangan aku penuh time tu aku pun blah je la.. biarkan je paip tu airnya menitik nitik...

On the way nk keluar toilet tu tetibe rasa bersalah gila laaa..
Dalam hati time tu duk berbisik " nak tutup ke tak ye? Ala tak payah la.. tak sempat dah... tapi,... nanti kalau kat akhirat kena tuntut macamana?? Takpe kot.. orang lain steady je., tapi kena tutup jugak ni.., Alaaa.., tak payah laaa"
Masa tengah jalan tu memang kusut gila pikir.. rase nak mengamuk pun ada.. x tahu patut patah balik ke tak..
Keluar je dari pintu besar toilet tu terus aku istighfar panjang..

"Astaghfirullahalazim ya Allah,,"
Lepas tu tetibe je satu drpd bekas contact lens kat tangan aku tu terjatuh..
Nak tak nak memang kena patah balik masuk toilet n cuci semula bekas tu..

Alhamdulillah kali kedua masuk toilet aku pergi sinki yang sama, basuh balik bekas contact lens tu..
Kali ni memang aku tutup rapat paip yang airnye menitik2 tadi..

Masa tu rase lega gila... Allah masih lagi bagi peluang kat aku..

Cuba bayangkan., kalau kat akhirat nanti kita dah betul2 nak masuk syurga, tetibe ada paip ckp "Ya Allah, masa dia hidup dulu dia biarkan je air menitik keluar dariku, membazir nikmat dariMu Ya Allah,"

Mungkin benda ni nampak macam simple.. tapi beringat la...
Lakukan sesuatu tu bukan untuk kebaikan kita je, tapi untuk kebaikan bersama..

P/s : yang selalu kelua toilet x flush tu mohon rasa bersalah sikit ye...

No comments:

Post a Comment

kindly leave your comments and response here. =)