Pages

kErAnA kItA saNgAt bErbeZa..story after almost 1 year with Ain..=)


Assalamualaikum..,n salam sejahtera.,
this time nak cerita pasal my roomate sepanjang first year di CFS IIUM,Petaling Jaya., =)

ape lah..dah nak masuk sem baru, baru nak cerita pasal roomate dulu.. huhu.. tak  kira la.. nak cerita jugak!

huhu., sepanjang tahun pertama ni, saya boleh klasifikasikan kami ni sebagai roomate yang unik lah.,

kenape??

ha, bace lah kat bawah ni.. =)

pertame-tame nye..roomate saye name dye Ain..

nak tau lebih, nanti usya sendiri ye.

kami ni unik sebabnye,..ade banyak sebab..

nak kata rapat, tak ada lah sampai share2 rahsie..huhu

nak kata tak rapat, tak ade la awkward sangat..

huhu..

tapi.. kalau orang yang datang bilik kami, boleh nampak kot ape beza nye kami ni.. =)

1. waktu pagi..
- selalunye, Ain bangun pagi dulu..then lepas solat biasanye dia study.. selalu je hafal2..
- tapi aku, bangun pagi, solat.. kalau ade mase lapang, mesti aku dengar radio.. selalunye hot fm n sekarang ni, JOHARA pulak..huhu.. kalau ade kelas pagi, besenye pas solat tu aku akan kalut2 pergi mandi n bersiap n segale bagai la...

2. waktu petang..
- petang biasanye Ain tidur,.kadang2 study.. kadang2 g bilik kawan2..
- tapi yang pasti, aku petang2 mesti tido..kalau tak tido, sumbat earfon kat telinga, n layan cite korea..pastu gelak sorang2.. hehe., biasanye, kalau Ain ade kat bilik time aku gelak sorang2 tu, dia pon akan bukak lappy dia, n pon akan buat benda same macam aku..hehe.. ye la..mane aci aku je gelak sorang2 depan laptop..hehe

3. waktu study week .
-selalunya Ain study waktu malam.. tido awal,.bangun pun awal,then study lagi..sampai la hari exam..
-kalau aku pulak,, bangun tido, tengok Ain tengah study,,. ak pun study jugak.. lepas 30 mnit, ak tido,. macam tu la..sampai la malam nak exam, tibe2 aku pulak tak tido2..hehe..

4. notice board...
- notice board Ain ada macam2 tau,, ada jadual kelas..jadual harian.. kata2 semangat..macam2 la...yang pastinye, Ain ada tampal note, kalau ada kelas cancel, Ain akan basuh baju...
- lain pulak dengan aku.. notice board aku ada jadual kelas, resit2 yang aku belanje, n segala benda yang aku pon x tahu perlu ke x..hehe.. yang penting, aku ni tak rajin basuh baju macam Ain.. bila tengok laundry bag aku dah penuh, baru la aku rajinkan diri ke mesin basuh..huhu

5.part bersihkan bilik..
-yang ni aku paling suka..n memang jelas n nyata..kalau orang yang masuk bilik kami, mesti nampak meja study Ain macam tak ada orang guna..clear je.. bila tengok meja aku, pergh,,penuh...haha.. macam sepuluh orang study kat situ..padahal aku malas nak kemas balik buku tu..alasan aku : senang nak capai dari katil..huhu

6.hujung minggu..
-biasanya Ain balik hujung minggu.. n dia akan kemas kan katil, loker, n meja study dia sebelum balik rumah hari jumaat tu..
-aku pulak, selalu kate x balik..tapi balik jugak..huhu..tapi macam yang aku cakap tadi, Ain ni sebelum balik rumah dia akan kemas katil,loker dye kan.. tapi aku lain pulak..hari ahad biasanya aku sampai dulu sebelum AIn..ha..time tu la baru aku kemas barang2 aku.. sebelum Ain sampai bilik, aku kemas la katil, loker n meja study aku...
tapi...biasanya time Ain sampai..barang2 aku dah sepah balik dah..hehe..

rasenye setakat ni je la kot yang aku boleh cerita ngan korang..huhu.. nampak kan beza gile kiteorang ni..huhu..
ape2 pun, kalau Ain baca entry ni..
ros nak ucapkan thank you sangat2 sebab jadi roomate yang baik.. =)
mungkin kita tak rapat macam orang lain.. tapi yang penting, kenangan bersama tu tetap ada dalam memori.. =)

last skali, ni gambar ros n ain mase hari last sebelum Ain balik..

curi dari fb Ain ni..huhu..

kenalkan yang mane 1 ain n mane 1 ros..huhu
oke., that's all untuk kali ni..
jumpe lagi,..=)

No comments:

Post a Comment

kindly leave your comments and response here. =)